Consultanta responsabilitate sociala
Responsabilitate sociala Standardul RESPONSABILITATE SOCIALA pentru practicile privind angajarile cu raspundere sociala a aparut pentru prima oara in 1998 dupa aproape un an de proiecte dezbatute de consiliul expertilor. A fost dezvoltat pe baza standardului ISO 9000. Oricum, spre deosebire de ISO 9000. presupune standarde specifice de performanta. Directii de urmat Programul Responsabilitate Sociala ofera doua cai separate pentru companiile care doresc sa-si demonstreze anagjamentul pentru raspunderea sociala. Prima cale, calitatea de membru, este descrisa pentru afacerile ce implica retail-ul. Presupune angajarea in relatii comerciale numai cu furnizori cu raspundere sociala. Membrilor RESPONSABILITATE SOCIALA li se ofera un pachet de autoevaluare si alte instrumente ajutatoare in implementarea unei politici de raspundere sociala. De asemena li se solicita companiilor membre sa dezvolte un raport annual in care sa-si descrie in detaliu obiectivele RESPONSABILITATE SOCIALA si sa evidentieze progresele inregistrate. Aceste rapoarte sunt verificate de SAI. A doaua cale, certificarea, se adreaseaza producatorilor si furnizorilor. Procesul este unul riguros si incepe prin a contacta un auditor acreditat. Standardul Responsabilitate Sociala - Cerinte si arii de acoperire munca persoanelor minore; forta de munca; sanatatea si siguranta; libertatea de asociere; discriminarea; practice disciplinare; orele de munca; compensarile; sisteme de management. |